Min yogaresa


Jag startade min yogaresa i somras när jag bestämde mig för att fördjupa min egen yogapraktik och började en ettårig utbildning på Yogayamas Teacher Training. Efter att jag suttit fastklistrad vid en skärm i 15 år som grafisk formgivare i en hyperaktiv branch började både kropp och själ få nog. Jag var redo att påbörja mitt allra viktigaste hållbarhetsprojekt, min egen mentala och fysiska hälsa. Inte en dag för tidigt!

Sedan länge har jag varit second-hand-konsument och ekologisk vardagsvegetarian med miljöfrågor närmast hjärtat, praktiserat social hållbarhet, letat lösningar genom delningsekonomi och på senare år utövat allt mer minimalism. Men min egen hälsa har jag inte prioriterat så högt.

Jag har mediterat i perioder sedan tonåren och utövat yoga ett par gånger i veckan under flera år och har länge känt ett sug och en nyfikenhet efter mer. Här på bloggen kommer jag dela med mig av min upptäcktsresa i yogans värld tillsammans med mina andra hållbarhetsprojekt.

Bilden är tagen efter en Yinklass i Yogayamas studio i Hammarby Sjöstad.

English: I´m studying at Yogayamas Teacher Training to focus om my most important sustainability project – my own health. After beeing glued to a screen for 15 years, working as a graphic designer, my mind and my body just had enough.

I always been keen on taking care of, and respecting the enviroment, I´ve been buying second hand, eating vegetarian food and trying to work out how to share stuff instead of overconsuming. The last couple of years I even been starting to walk the path of a minimalist. But I haven´t put that much priority into my own health. I have been practicing meditation from time to time since the teens and been doing Hatha Yoga a couple of times a week since years back but I want more so now it´s time to dive deeper in to the yogic ocean.

On this blog I will share moments from my practice along with all the other sustainability projects I´m involved in.

The picture is taken after a Yin class at the Yogayama studio in Hammarby Sjöstad.


Kommentarer

Populära inlägg